miercuri, 11 iulie 2007

Pentru incepatori

Rugaciunile incepatoare :

In numele Tatalui si al Fiului si al Sfantului Duh, Amin.Slava Tie, Dumnezeul nostru, Slava Tie ! Slava Tie, Dumnezeul nostru, Slava Tie ! Slava Tie, Dumnezeul nostru, Slava Tie !
Imparate ceresc, Mangaietorule, Duhul adevarului, Care pretutindenea esti si toate le implinesti, Vistierul bunatatilor si datatorule de viata, vino si Te salasluieste intru noi, si ne curateste pe noi de toata intinaciunea si mantuieste, Bunule, sufletele noastre.
Sfinte Dumnezeule, Sfinte tare, Sfinte fara de moarte, miluieste-ne pe noi ! Sfinte Dumnezeule, Sfinte tare, Sfinte fara de moarte, miluieste-ne pe noi ! Sfinte Dumnezeule, Sfinte tare, Sfinte fara de moarte, miluieste-ne pe noi !
Slava Tatalui si Fiului si Sfantului Duh si acum si pururea si in vecii vecilor. Amin.
Preasfanta Treime, miluieste-ne pe noi. Doamne, curateste pacatele noastre. Stapane, iarta faradelegile noastre. Sfinte, cerceteaza si vindeca neputintele noastre, pentru numele Tau.
Doamne miluieste, Doamne miluieste, Doamne miluieste.
Slava Tatalui si Fiului si Sfantului Duh si acum si pururea si in vecii vecilor. Amin.
Tatal nostru, Care esti in ceruri, sfinteasca-Se numele Tau, vie imparatia Ta, fie voia Ta, precum in cer si pe pamant. Painea noastra cea spre fiinta, da ne-o noua astazi, si ne iarta noua gresalele noastre, precum si noi iertam gresitilor nostri. Si nu ne duce pe noi in ispita, ci ne izbaveste de cel rau.
Pentru rugaciunile Preasfintei Nascatoare de Dumnezeu, ale Sfintilor Parintilor nostri si ale tuturor Sfintilor, Doamne Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluieste-ne pe noi.
Amin.Miluieste-ne pe noi, Doamne, miluieste-ne pe noi, ca, nepricepandu-ne de nici un raspuns, aceasta rugaciune aducem Tie, ca unui Stapan, noi pacatosii robii Tai, miluieste-ne pe noi.Slava Tatalui si Fiului si Sfantului DuhDoamne, miluieste-ne pe noi, ca intru Tine am nadajduit, nu Te mania pe noi foarte, nici pomeni faradelegile noastre, ci cauta si acum ca un milostiv si ne izbaveste pe noi de vrajmasii nostri, ca Tu esti Dumnezeul nostru si noi suntem poporul Tau, toti lucrul mainilor Tale si numele Tau chemam.Si acum si pururea si in vecii vecilor. Amin.Usa milostivirii deschide-o noua binecuvantata Nascatoare de Dumnezeu Fecioara, ca sa nu pierim cei ce nadajduim in tine, ci sa ne mantuim prin tine din nevoi, ca tu esti mantuirea neamului crestinesc.
SIMBOLUL CREDINTEI
Cred intr-Unul Dumnezeu, Tatal Atottiitorul, Facatorul cerului si al pamantului, vazutelor tuturor si nevazutelor.Si intru Unul Domn Iisus Hristos, Fiul lui Dumnezeu, Unul-Nascut, Care din Tatal S-a nascut, mai inainte de toti vecii. Lumina din Lumina, Dumnezeu adevarat din Dumnezeu adevarat, nascut, nu facut, Cel de o fiinta cu Tatal, prin Care toate s-au facut. Care pentru noi oamenii si pentru a noastra mantuire S-a pogorat din ceruri si S-a intrupat de la Duhul Sfant si din Maria Fecioara si S-a facut Om. Si S-a rastignit pentru noi in zilele lui Pilat din Pont, a patimit si S-a ingropat. Si a inviat a treia zi dupa Scripturi si S-a suit la ceruri si sade de-a dreapta Tatalui. Si iarasi va sa vina cu slava, sa judece viii si mortii, a carui Imparatie nu va avea sfarsit.Si intru Duhul Sfant, Domnul de viata Facatorul, Care din Tatal purcede, Cela ce impreuna cu Tatal si cu Fiul este inchinat si slavit, Care a grait prin prooroci.Intru una Sfanta Soborniceasca si apostoleasca Biserica. Marturisesc un botez intru iertarea pacatelor. Astept invierea mortilor si viata veacului ce va sa fie.Amin !Iisuse preadulce, mangaierea sufletului meu, Iisuse, curatirea mintii mele, Stapane mult milostive, Iisuse, mantuieste-ma; Iisuse Mantuitorul meu, Iisuse al meu atotputernice, nu ma lasa pe mine, Mantuitorule, ci ma miluieste si ma izbaveste de toata muncirea; de partea celor mantuiti Iisuse al meu ma invredniceste si fa-ma partas cetei alesilor Tai, Iisuse iubitorule de oameni.Iisuse preadulce, slava Apostolilor; Iisuse al meu, lauda mucenicilor; Stapane atotputernice, Iisuse, mantuieste-ma pe mine cel ce alerg la Tine; Iisuse Mantuitorul meu, Iisuse al meu preainfrumusetate, Mantuitorule, Iisuse, miluieste-ma, pentru rugaciunile celei ce Te-a nascut si ale tuturor sfintilor Tai, Iisuse, si ale tuturor proorocilor, Mantuitorul meu, Iisuse, si ma invredniceste desfatarii raiului, Iisuse, iubitorule de oameni.Iisuse preadulce, lauda monahilor; Iisuse indelung rabdatorule, desfatarea si podoaba pustnicilor; Iisuse, mantuieste-ma, Iisuse, Mantuitorul meu; Iisuse al meu preabunule, scoate-ma din mana balaurului, Mantuitorule Iisuse si ma slobozeste acum, Mantuitorule Iisuse, din lanturile acestuia si din groapa cera prea adanca ma scoate, Mantuitorul meu Iisuse, si ma numara impreuna cu oile cele de-a dreapta, Iisuse.Slava Tatalui si Fiului si Sfantului Duh Si acum si pururea si in vecii vecilor. Amin.Nascatoare de Dumnezeu, ceea ce ai nascut pe Iisus cel preadulce, pe Iisus cel atotindurat si iubitor de oameni, pe Iisus cel singur bun si indurator, pe Acela roaga-L, Stapana lumii intru totul nevinovata, sa ma miluiasca pe mine pacatosul si de partea cea de-a stanga sa ma scape si starii celei de-a dreapta sa ma invredniceasca, cand va sedea sa judece lumea, precum este scris.Stihiri :Mantuitorul meu, Iisuse, Cel ce ai mantuit pe desfranatul; Mantuitorul meu, Iisuse, care ai primit pe desfranata, miluieste-ma si pe mine acum, Iisuse mult milostive, mantuieste-ma si indura-Te de mine, o, Iisuse, datatorule de bine, precum Te-ai indurat de Manase, Milostive Iisuse al meu, ca Cel ce esti insuti iubitor de oameni.Stih : Asculta, Dumnezeule, rugaciunea mea si nu trece cu vederea ruga mea.Nici o porunca a Ta pe pamant n-am facut. Cum ma voi arata Tie, Celui ce sezi pe tron, sa dau raspuns si sa fiu judecat pentru toate cate am facut cu stiinta si cu nestiinta, Hristoase al meu Iisuse ? Drept aceea strig Tie ! pentru rugaciunile slujitorilor Tai, Iisuse, mantuieste-ma pe mine pacatosul.Stih : Eu catre Dumnezeu am strigat si Domnul m-a auzit pe mine.Cine nu ma va plange pe mine, care am calcat porunca Ta, Iisuse, cu neinfranarea ? Si in locul raiului in iad m-am salasluit, Iisuse ! Cu vederea celor dulci la gustare, moarte mi-am agonisit si de slava Ta, Mantuitorul meu Iisuse si de viata m-am aratat strain. Ci ma primeste pe minecare ma pocaiesc, ca un milostiv si de oameni iubitor, Iisuse al meu, pentru mare mila Ta.Slava Tatalui si Fiului si Sfantului Duh Si acum si pururea si in vecii vecilor. Amin.Preacurata Fecioara, care singura ai nascut pe Iisus, izbaveste-ma de pacatele cele sufletesti si te rog sa ma miluiestipe mine cel mort; ca tu esti nadejdea celor fara de nadejde si ajutatoarea lumii; ca poti a-mi ajuta, Fecioara, ca o Maica a Domnului; nu trece rugaciunea mea, nici nu ma lasa, intru tot curata Stapana, ci ca o iubitoare de oameni, miluieste-ma.Doamne miluieste, Doamne miluieste, Doamne miluiesteDoamne miluieste, Doamne miluieste, Doamne miluiesteDoamne miluieste, Doamne miluieste, Doamne miluiesteDoamne miluieste, Doamne miluieste, Doamne miluiesteSlava Tatalui si Fiului si Sfantului Duh Si acum si pururea si in vecii vecilor. Amin.Veniti sa ne inchinam Imparatului nostru Dumnezeu,Veniti sa ne inchinam si sa cadem la Hristos, Imparatul nostru Dumnezeu,Veniti sa ne inchinam si sa cadem la Insusi Hristos, Imparatul si Dumnezeul nostru

Niciun comentariu: